85 fans | Vote

#101 : La main aux fesses

 

Ally McBeal, jeune avocate, travaille dans un cabinet renommé. Jack Billings, collègue d'Ally, a la fâcheuse manie de lui mettre la main aux fesses, une impulsion qu'il ne peut refréner. Ses patrons refusant de prendre sa défense, Ally décide de quitter son travail....

 

Popularité


4 - 6 votes

Titre VO
Pilot

Titre VF
La main aux fesses

Première diffusion
08.09.1997

Première diffusion en France
24.02.1998

Plus de détails

Réalisation : James Frawley | Ecriture : David E. Kelley

Guests stars : Richard Riehle (Jack Billings); Paul Collins (Juge williams); Tom Virtue (le père d'Ally); Mika Boorem (Ally jeune); Michael Galeota (Billy jeune); Michael Mantell (Joseph Shapiro).

En flash-back Ally se souvient de la façon dont elle a choisi l’école de droit alors qu’elle n’avait aucune envie de devenir avocate. Par amour pour son petit ami de l’époque Billy Thomas. Malheureusement ils se sont séparés à la fin de l’université. 

Elle quitte le cabinet dans lequel elle travaille à cause de l'un de ses collègues Jack Billings, qui ne cesse de lui pincer les fesses. En sortant du bureau avec ses affaires, elle tombe sur Richard Fish, un ancien ami qui lui propose immédiatement de venir travailler dans son cabinet. 

Là-bas elle rencontre Elaine, sa nouvelle secrétaire aux attitudes étranges, ainsi que Billy, qui lui annonce qu’il est désormais marié à Georgia. Troublée par tout ceci, Ally perd le procès que Richard lui avait confié. 

Renée, sa colocataire se rend compte à quel point cela sera difficile pour Ally de travailler avec son premier amour dont elle est encore folle amoureuse. Apres avoir croisé Ally au cabinet de son mari, Georgia se rend chez elle le soir et la soupçonne de nourrir encore des sentiments amoureux pour Billy, ce qu’Ally ne nie pas. Elles s’avouent sur ce, leur haine respective. 
 
Le lendemain, Billy assigne Jack Billings en procès, ce dernier plaide des TOC qui le pousse à toucher les fesses des femmes. Le matin suivant, Fish rencontre Billings et lui dit que d'avoir sortit cette excuse de maladie est vraiment une excellente idée et lui propose un emploi dans sa boîte. Billings avoue avoir tout inventé et promet de ne plus toucher les fesses d'Ally. Fish révèle que cette offre d'emploi était un coup monté et qu'il a enregistré toute la conversation et s'en servira comme preuve contre lui au procès. 

Georgia attend Ally dans son bureau et lui reproche d’avoir dit à Billy qu’elle était venue la voir. Parallèlement Ally remporte son procès en appel. Plus tard lors de la réunion avec Air National, Ally est distraite par d'anciens souvenirs, mais elle expose alors une stratégie, qui décide Air National à engager la boite de Fish

Fish, Ally et Billy boivent pour fêter ça. Ensuite Ally avoue à Billy qu'elle l'aime encore. Il lui avoue qu'il l'aime aussi, mais aime aussi Georgia. Ils décident alors de continuer de travailler ensemble malgré leur situation... 

Cabinet Cage / Fish et associés – Bureau de Ally McBeal.

Vonda chante "Tell him". Ally est pensive et regarde par la fenêtre.


Ally (narrative): Je me demande encore comment ça a commencé... Ah oui. C'était quand j'ai senti ses fesses. (On voit Ally jeune sentant les fesses d'un garçon) C'était pas une idée tellement saugrenue, on avait vu les chiens le faire; c'est comme ça qu'ils se choisissent. Non (rire), on n'avait rien senti du tout. (Vision de Ally et ce même garçon, quelques années plus tard, ils s'embrassent) C'était le baiser, il était trop... tellement... oh j'en ai senti des picotements des doigts de pied à la tête. A moins que ce soit quand nos langues se sont touchées. Non... non c'était plutôt le premier baiser. C'était si doux, sa lèvre inférieure effleurant à peine ma lèvre supérieure. C'était magique. (Vision d'une voiture, vitre embuée, deux personnes à l'intérieur font l'amour) La première fois c'était pas terrible je m'étais coincé un nerf dans le cou. Si j'avais su on serait resté séparés point final. Mais je n'ai pas pu résister, je l'ai suivi à la fac de droit. Je n'avais même pas envie d'être juriste, je voulais seulement... je travaillais trop peut être. Non (rire)... Non ce n'est pas vrai, ce n'est pas ma faute, c'est lui qui avait demandé son transfert dans le Michigan.

Flash-back devant la faculté de Harvard.

Billy: Il me reste une chose à faire Ally, mon transfert dans le Michigan.
Ally: Oh. Rien que ça ?
Billy: Ally, je veux avoir un stage à la fin de mes études. Si je rate mon examen, il faudra...
Ally: Alors tu trouves normal que je quitte Harvard, que je laisse tomber une fac prestigieuse pour...
Billy: Non bien sûr j'en espère pas autant. D'ailleurs je ne te demande rien mais...
Ally: Seulement en gros, pour toi, ta carrière passe avant nous deux. (pause) Et bien j'ai choisi le droit moi aussi, mais je choisi Boston.

Fin du flash-back.

Ally (narrative): Et maintenant me voilà victime de mes propres choix. Et ce n'est qu'un début...

Générique.

Cabinet Lyne - L'accueil.

Ally arrive et se présente à l'accueil alors que Jack Billings arrive. Il s'approche d'elle (trop prêt) pour prendre ses messages, sourit à Ally qui lui rend son sourire.

Ally (narrative): L'amour et la loi se ressemblent; romantiques dans leurs concepts, leur pratique peut vous rendre malade. En fait j'appréciais vraiment mon métier jusqu'à ce qu'un des collaborateurs commence à m'apprécier un peu trop. (Jack laisse légèrement vagabonder sa main sur les fesses de Ally). Je me disais que j'avais rêvé. Forcément, quand même il n'aurait pas osé ?!?! J'avais toujours un doute. Mais un soir...

Cabinet Lyne - L'accueil.

Ally est en haut d'un escabeau devant une étagère de bibliothèque, elle consulte un livre. Jack arrive par derrière et lui met une main aux fesses (aucuns doutes).

Ally (surprise): Hey. Vous êtes fou vieux dégueulasse ?
Jack: Je n'y peux rien, j'ai des fourmis dans les mains.

Ally laisse tomber son livre sur la tête de Jack
.

Cabinet Lyne – Bureau de Ralph Lyne.

Ally (narrative): Quand j'ai raconté la scène à Monsieur Lyne, il l'a viré.
Mr Lyne (à Ally): Quoi ?
Ally: Ce satire m'a mis la main aux fesses.

Cabinet Lyne – Bureau de Ralph Lyne.

Jack (à Mr Lyne): Quoi ?
Mr Lyne: Vous êtes viré.
Jack: J'irai en justice.

Cabinet Lyne – Une salle de conférence.

Ally (narrative): Et il l'a fait. Il a plaidé le T.O.C., trouble obsessif compulsif. Son symptôme était de pincer les fesses.
Jack: Je n'y peux rien, quand j'en vois ça me prend dans les doigts, c'est plus fort que moi. Ca me démange il faut que je les empoigne.

Cabinet Lyne – Bureau de Ralph Lyne.

Mr Lyne (à Ally): Il a déposé un recours basé sur son incapacité notoire.
Ally: Qu'est ce que vous dites ?
M Lyne: Vues les indemnités qu'il réclame et vue qu'on risque d'être condamné à lui payer plus du triple en dommages et intérêts si on perd la cause, il vaut mieux que le cabinet soit poursuivi par vous.

Cabinet Lyne – Le hall.

Ally travaille sur son affaire, elle a un dossier à la main; Jack met des mains aux fesses à toutes les femmes du cabinet qu'il rencontre.

Ally (narrative): Je leur ai donné satisfaction. Je l'ai pris au mot, j'ai engagé un avocat indépendant, déposé une requête et je me préparais à rendre l'affrontement public. Mais ce vieux pervers ça ne l'a pas gêné que l'histoire soit rendue publique au contraire, pour étayer sa défense, sa soi-disant névrose, il s'est mis à peloter des fesses à tour de bras. C'était une stratégie, seul un malade le ferait ouvertement. Du moins c'est ce qu'on penserait.

Cabinet Lyne – Bureau de Ralph Lyne
.

Ally (à Mr Lyne): Sa prétendue manie est un prétexte, il se moque de nous.
Mr Lyne : Je sais que c'est aberrant, mais c'est un grand maître, un ténor. Il connaît l'art de manipuler les faits à son avantage. On ne peut pas prouver qu'il simule.
Ally: Vous ne voulez pas le prouver, il est très habile, vous n'avez aucune envie de le perdre. Dites-moi que j'ai tort.

Mr Lyne ne répond pas et baisse les yeux.

Devant l'immeuble du cabinet Lyne.

Ally sort de l'immeuble, un carton dans les bras.

Ally (narrative): J'ai démissionné. J'étais obligée de partir, on a sa dignité. Et même si ce n'est pas le cas, il faut donner le change.
Richard: Ally ? Ally McBeal ?
Ally: Oh non.
Richard: Ca fait un bon siècle qu'on ne s'est pas vus ?
Ally: Richard ? Qu'est-ce que tu deviens ?
Richard: Je suis en haut de l'échelle. Tu es super dis donc.
Ally: Je te crois, j'ai été virée pour ça.
Richard: Quoi ?
Ally (narrative): Richard et moi on était de la même promo on n'a jamais été très proches...

Ally s'en va, suivie de Richard. Elle lui raconte son histoire.

Ally: C'est un des associés du cabinet où je travaille, à la moindre occasion ou quoi il me fichait la main aux fesses.
Richard: Ca tombe à pic, je viens d'ouvrir un cabinet. Tu prends tes affaires et tu t'installes.
Ally: Sérieusement ?
Richard: Tu vas voir. C'est à deux pas, je t'emmène. L'immeuble est chouette. On a de supers bureaux, des dossiers à ne plus savoir qu'en faire. C'est pas mal.
Ally (pensive): Travailler pour toi, avec ta conception du métier ?

Flash-back à l'époque de la fac, Richard est entourés de collègues étudiants, Ally est là.

Richard: Se remplir les poches de pognon. Si au passage ça aide la veuve et l'orphelin tant mieux. Mais le but c'est d'abord d'amasser des liasses de biftons, des liasses.

Fin du flash-back.

Ally (à Richard): Je commence sur quel dossier ?

Cabinet Cage / Fish et associés – Les locaux.

Richard présente les locaux à Ally, il est plutôt dynamique, il laisse Ally en retrait derrière lui. Elle a du mal à le suivre. Richard et Ally sont à l'étage, une mezzanine.

Richard: Bon alors on commence par les associés.....
Ally (pensive): C'est vraiment dingue. Je m'inscris en droit pour suivre le type que j'aime à la folie. Il me quitte pour faire des revues juridiques et je me retrouve avec ce... avec ce type pour qui avocat est synonyme de tiroir-caisse et qui veut faire du fric.

Richard et Ally descendent l'escalier menant à l'étage principal.

Richard: Là c'est John Cage, mon co-fondateur. Il va te plaire, il est d'un drôle quand il plaide, il transpire comme un boeuf. Il laisse des marres de flotte. Tu as vu ces locaux ? (Il tourne sur lui même) Oh respire ça. Ca sent le fric à plein nez. Viens voir là. Voilà, voilà là c'est ton bureau et voici Elaine Vassal ton assistante.

Ally et Elaine se serrent la main. Elaine a un dossier à la main.

Elaine: Enchantée, j'ai rangé votre bureau, je programme votre téléphone quand vous voudrez. Est-ce que je vous commande un Dictaphone pour vos conclusions ? C'est prévu au budget.
Ally: Euh je...
Elaine : Vous n'avez pas à vous décider tout de suite. Ca c'est le dossier Bonne Presse pour vous. J'ai déjà votre date de plaidoirie.
Ally: Je vous demande pardon ?

Richard passe entre Elaine et Ally et emmène Ally dans son bureau, loin de Elaine.

Richard: C'est mieux, ça te permet de te mettre dans le bain tout de suite.
Ally: Je ne suis pas sûre de...
Richard : Un pasteur et un article injurieux, on présente bonne presse, on veut restreindre la liberté d'expression. Tu évoques la censure et...
Elaine: C'est le juge Hopkins qui siégera. Il est sévère mais juste. Il n'aime pas les pantalons pour les femmes mais votre tenue devrait lui plaire (rire).

Elaine s'en va. Au moment où elle arrive à la porte un homme arrive. Il s'arrête à la porte.

Richard: Elle en rajoute un peu, ne fait pas attention. (à Billy) Hey Billy, tu peux venir une seconde, je vais te présenter quelqu'un. Ally McBeal, lui c'est Billy Alan Thomas. Il était de la même promo que nous mais il a quitté Harvard pour le Michigan.

Ally et Billy se reconnaissent. Ils sont troublés.

Billy: On se connaît tous les deux.
Richard: Ah bon ? Oh le bougre d'âne. Oh oui vous deux c'est vrai, quel imbécile, je me battrais parfois.
Billy: Est-ce que tu l'engages ?
Richard: Oui. Oui à moins que ça pose un problème. Ca t'embête ?
Billy: Non. Non non y'a pas de raisons. (à Ally) Et toi ?
Ally (mal à l'aise): Moi ? Non. Ca baigne.
Richard: Bien
Billy: Bien.
Ally: Bien. Je reviens, je vais au petit coin.

Ally sort du bureau et tourne à gauche.

Elaine (à Ally lui montrant la direction opposée) Euh... c'est par là.

Cabinet Cage / Fish et associés - Les toilettes.

Ally entre dans les toilettes et ferme la porte. Elle s'arrête devant un lavabo et se regarde dans le miroir, pensive.

Ally (pensive): On va pas en faire un plat, c'est... c'est pas un drame. Tout va bien, il suffit de saisir la balle au bon, c'est tout. (Une balle géante atterrit sur Ally).

Richard entre dans les toilettes.

Richard: Ally ?

Richard se baisse et regarde sous les portes des cabines.

Ally: Richard ? Richard, ce sont les toilettes des femmes ici, tu te trompes !
Richard: Oh mais non non ce sont des toilettes unisexes. Ca permet un certain rapprochement du personnel. Il ne faudrait pas qu'ils viennent que pour ça (rire). Non c'est pas le but. Euh... soyons sérieux. Le fait de bosser avec Billy te pose un problème ? Parce que si c'est le cas, c'est vrai que en fait je n'y peux rien mais ça me ferait plaisir de compatir.
Ally: C'est ça. Euh je préfère en rester là. A moins que tu n'aies une objection j'ai une confrontation avec Jack Billings dans mon affaire. C'est prévu pour vendredi prochain.
Richard: On s'en charge bien sûr. Notre cabinet va s'occuper de mener l'accusation.
Ally: Super. Excellent. Qui est votre meilleur plaideur ?
Richard: Billy, et y'a pas photo.
Ally: Oh (rire). J'aurais dû m'en douter. Ton deuxième meilleur ?
Richard: Attends l'enjeu, ce qui compte pour toi, c'est d'abord te justifier à tes yeux ou bien te venger de Billy ? L'autre satyre ça ne te plairai pas de lui faire passer ses démangeaisons et de lui faire bouffer son dentier ?
Ally: Ca me plairait assez, oui.
Richard: Alors Billy est ton homme, n'hésite pas.

Richard sort des toilettes.

Ally (pensive): Je n'hésite pas, Billy est mon homme.

Appartement de Ally McBeal et Renee Radick – La salle de bain.

Ally est dans la salle de bain en train de se mettre du rouge à lèvre, RR est à la porte un mug à la main.

Renee: Ca va être l'horreur de te voir te lever si tôt.
Ally: Pourquoi est-ce que je me lèverais plus tôt qu'avant ?
Renee: Tu parles Tu travailles avec l'ex homme de ta vie. T'as une bonne demi-heure de maquillage en plus.
Ally: Désolée tu te trompes Renee, ça fait trois ans que je ne m'intéresse plus à ce garçon.
Renee: C'est pour ça que tu te fais des lèvres pulpeuses en rêvant d'avoir une grosse poitrine ?

Ally s'approche de la porte.

Ally: Dehors ! Dehors ! dehors !

Renee se recule, Ally claque la porte et se retourne vers le miroir.

Ally (pensive): C'est vrai que j'aimerai avoir une plus grosse poitrine. Pas énorme, mais enfin un petit peu plus grosse. Ca m'irait bien, des soutiens-gorge bien remplis.

Ally imagine ses seins grossir, elles les fait tellement grossir que les bretelles de son soutien-gorge se cassent, ce qui la ramène à la réalité
.

Cabinet Cage / Fish et associés – Le hall.

Richard et Ally se trouvent devant le bureau de Elaine.

Richard: Aucun précédent, pas de jurisprudence, on n'a jamais interdit à un journal de publier ce genre d'articles.
Ally: Quand même, un pasteur et une nonne ?!?!
Elaine (à Ally): Voilà vos codes de plaidoirie. J'ai noté quelques points essentiels pour mémoire. Il se trouve que je connais Jack le greffier de la seconde chambre, ça peut servir. C'est un atout...
Ally (narrative): Je crois que quand Elaine explique ce qu'elle a préparé, elle n'a qu'un seul but c'est de vous faire savoir que c'est elle qui a tout fait. (La tête de Elaine enfle) Les personnes dans son genre, j'imagine leur tête qui enfle quand ils parlent. C'est moi qui délire ? J'en sais rien.
Elaine : Encore une chose ou deux, vous savez, c'était toujours moi qui visais les conclusions de votre prédécesseur. Maintenant si avant de partir vous pouviez me signer le parafeur, je vous le rapporte tout de suite.

Elaine s'en va.

Richard: Au fait, tu te rappelles ton article sur les mille et une formes et les particularités de notre fiscalité ?
Ally: Oui Richard, je suis en pleine négociation pour les droits du film
Richard: (rire) Soyons sérieux. On va avoir un meeting avec le conseiller de Air National. On pourrait avoir recours à toi. Tu serais à même de nous aider. C'est une grande occasion à ne pas rater.
Ally (pensive): L'aider ? Qu'est-ce qu'il veut que je fasse ? Je sais comment il racole le client. Soit il est dégoulinant de sympathie et ils se sentent entourés et compris....

Vision d'une scène entre Richard et une cliente en larme.

Richard (à la cliente): On se charge de tout. Allons allons, je suis votre sauveur, ça va aller, je vais vous sauver.
Fin de la vision.

Ally (pensive): ...Soit il promet n'importe quoi pour leur faire plaisir.

Vision d'une scène entre Richard et un client.

Richard: Je vais vous dire une chose. Je ne suis pas avocat parce que je suis un fou de droit. Le droit c'est chiant à mourir. Par contre, on peut l'utiliser comme une arme. Vous voulez mettre un ennemi en faillite, qu'il perde le fruit d'une vie de labeur, pousse sa femme à divorcer et lui donner des idées suicidaires ? Nous pouvons le faire.

Fin de la vision.

Richard: Il est essentiel qu'ils sortent de la réunion persuadés qu'ils vont payer moins de taxes, des charges réduites, des abattements, des taxes réduites à moins que rien, à zéro. J'adore les redondances et en plus j'aime me répéter.

Richard s'en va. Billy arrive.

Billy (à Ally): Salut.
Ally: Oh. Salut Billy. Salut. Bonjour.
Billy: Café ?
Ally: Euh...

Vision

Ally s'imagine plongée nue dans une grande tasse de café capuccino avec BT lui faisant l'amour

Fin de la vision

Ally: Oh oui.

Cabinet Cage / Fish et associés - Bureau de Billy Thomas.

Ally et Billy entre dans le bureau, un mug à la main, et Billy ferme la porte.

Billy: Je vais te représenter dans la procédure avec Jack Billings.
Ally: Oui c'est une affaire un peu idiote je sais (rire)...
Billy: Tu veux sa peau ?
Ally: C'est un salaud.
Billy: Très bien. Et tu es d'accord pour que je me charge du dossier ?
Ally: Bien sûr.
Billy: D'accord. (pause) Si tu savais le nombre de fois où j'ai pris mon téléphone et j'ai... j'ai pas...
Ally: Oh oublie, ce n'est pas la peine d'y penser vu qu'on ne va pas arrêter de se croiser dans le couloir. (pause) Alors ? Tu as fais ton premier stage chez Souter ?
Billy: Oui ensuite je suis entré chez Bill Steptoe et quand Richard a créé son cabinet (rire), l'occasion était trop belle, je ne pouvais pas refuser. Tu connais Richard ?
Ally: (rire) Oui. Est-ce que tu... as une amie ?
Billy: Euh... à vrai dire euh... je suis marié.
Ally (triste): Oh c'est merveilleux.
Billy: Est-ce que ça change quelque chose par rapport à ta venue au cabinet ?
Ally: Tu as des enfants ?
Billy: Non. Je suis navrée Ally. C'est dur, ça fait un choc. Je sais que ça aurait été très dur pour moi dans l'autre sens.
Ally: C'est gentil mais tu n'as aucune raison de t'en faire, ça baigne.
Billy: Tant mieux. Crois-moi si tu veux, je suis content que tu sois là.
Ally (pensive): Vraiment ?
Billy: Pas en tant qu'ex amie bien sûr mais en tant que collègue qui apprécie l'entrée de quelqu'un de talent dans l'entreprise.

Ally s'imagine recevant une volée de flèches en plein coeur.

Ally (contenant sa tristesse): Eh bien en tant que collègue, je vais voir au palais si j'y suis. Je vais me mettre dans le bain.
Billy: Bon d'accord.
Ally: Au revoir.
Billy: Yep.

Une rue de Boston.

Ally marche d'un pas décidé droit devant elle avec la tête dans les nuages.

Ally (pensive): Les hommes c'est comme le chewing-gum. Quand tu les mâches longtemps ils n'ont plus de goût. J'ai horreur de sa nouvelle coupe de cheveux. Je suis bien contente qu'il soit marié. Au moins les choses sont claires, pas de regrets à avoir. Je devrais être heureuse et puis au fond je le suis. Ca baigne.

Un homme pressé ne la remarquant pas lui rentre dedans.

H#1: Oh désolé.
Ally: Eh non, revenez. Ce serait trop facile. Vous n'avez même pas regardé qui vous avez bousculé. Et si j'étais une pauvre petite vieille, elle aurait pu se casser les bras et les jambes. Elle pourrait être à moitié morte à l'hôpital de proximité en grève avec les poumons remplis de flegme obligeant sa famille à dépenser jusqu'au dernier sou pour elle pendant qu'elle s'asphyxie de ses propres sécrétions muqueuses. Et que non ne vous excusez pas ce serait trop facile.

Ally frappe l'épaule de H#1 alors qu'un autre homme regarde la scène. Ally se retourne vers lui.

Ally (énervée, à H#2): Vous êtes ensembles ?

Les deux hommes s'en vont. Ally reprend sa marche pensive.

Ally (pensive): J'ai frôlé la crise d'hystérie.

Tribunal de Boston – Salle d'audience.

Greffier: Affaire numéro 682, le révérend Kessler contre la revue Bonne Presse.
Procureur: Bonjour Monsieur le président. Henry Thorton pour le demandeur.
Ally: Ally McBeal pour la défense.
Procureur: Monsieur le juge, le révérend Kessler, ici présent, sollicite de votre haute bienveillance une ordonnance interdisant au défenseur la publication de l'article qui le concerne directement à propos duquel...
Ally (narrative): J'ai toujours le trac quand j'arrive au tribunal mais dès je prends mes marques, ça baigne. Mon père est avocat. J'ai passé mon enfance dans les salles d'audience à le regarder, à l'écouter, à l'étudier...

Flash-back

Ally est assise dans une salle d'audience, son père fait sa plaidoirie.


Pére d’Ally: Ce criminel que le procureur désigne à la vindicte publique, je vous le demande en votre âme et conscience...

Fin du flash-back

Procureur: ...des méthodes qui prouvent un mépris total de la vérité.
Ally (au Juge): Ce qu'il exige de vous c'est une censure, il n'y a pas d'autre mot pour le qualifier.
Procureur: Mon client est un membre éminent de l'Eglise. Vous l'avez décrit comme un pervers sexuel aux moeurs dépravées.
Ally: Un de nos principes moteur est la liberté d'expression avec le respect de la liberté de la presse....
Juge: Stop !
Ally (pense): Oh oh.
Juge: Il n'est pas question que j'écoute des insultes à notre bannière. Ce monceau d'ignominies n'a rien à voir avec la démocratie.
Ally: Seriez-vous capable de quantifier l'ignominie alors même que la cour suprême juge qu'un président ne l'a pas été, Monsieur le juge ?
Juge: Votre client a-t-il pris la peine de vérifier la véracité de la version de la nonne ?
Ally (pensive): On flûte, un juge consciencieux.

Ally se retourne vers sa cliente qui lui fait signe oui de la tête.

Juge: Avez-vous interrogé le prêtre, recueilli sa version ?

La cliente d’Ally fait non de la tête.

Ally (à JH): Euh... non.
Juge: Là je m'étonne. Et bien Maître McBeal du strict point de vue du droit vous avez cent pour cent raisons. (Ally sourit) Conformément à la constitution, le magazine peut publier cet article (Ally sourit de plus belle) pourtant je n'ai pas l'intention de permettre sa parution.

Ally n'en revient pas.


Ally: Quoi ?
Juge: Faites appel, je suis sûr que vous obtiendrez gain de cause devant la cour. Cela vous coûtera du temps et un minimum d'argent voilà tout. C'est bien de cela qu'il s'agit n'est ce pas ? Le but: c'est l'argent ! Voyons jusqu'où vous irez pour l'obtenir. Je fais droit à la demande d'interdiction de parution de l'article litigieux. (Juge abat son marteau)


Une rue de Boston.

Ally (pensive): J'avais les pères fondateurs. Je veux dire la constitution pour moi et l'esprit des textes et... et on ne pouvait pas perdre cette affaire et je l'ai perdue.... Et Billy est marié !

Ally bouscule un homme, elle se retourne et le bouscule de la main.

Ally: Hey.

Ally continue son chemin.

Cabinet Cage / Fish et associés - Le hall.

Richard: Entre nous on ne va pas se voiler la face, je suis un peu interloqué.
Ally: J'ai argumenté comme il fallait mais l'ordre du jour c'était apparemment d'aller contre l'esprit de lois alors...
Elaine (la tête enflant): J'ai déjà interjeté appel et aussi préparé la jurisprudence sur le premier amendement pour vous donner un point de départ à vos conclusions. Ah.. j'ai aussi épinglé en trombe les pages sur la prohibition en matière de presse.
Ally: Très gentil Elaine !

La tête d’Elaine désenfle.

Richard (à Ally): Je ne comprends toujours pas ? Tu avais la constitution, le texte de ton côté....
Billy (à Richard): Oh ça va. Arrête d'enfoncer le clou ça ne sert à rien. Je suis sûre qu'Ally a été très bien.
Ally (à Billy): Toi je t'interdis de me défendre !
Billy: Qu'est-ce qui te prends ?
Ally: Je déteste qu'on intervienne pour moi.
Billy: Je ne suis pas intervenu ?
Ally: Si justement !
Richard: Passons l'éponge. Permettez-moi jeunes gens de vous rappeler l'importance de la réunion de demain avec Air National. On concentre nos efforts sur le sujet. (à AMB) Est-ce que tu peux revoir ton droit fiscal avant ?
Ally: Je serais parée.
Richard: Bien.

Richard, Billy et Ally s'en vont chacun vers leur bureau.

Elaine (à Ally): Euh... c'est quand vous voulez.

Cabinet Cage / Fish et associés – Bureau de Ally McBeal.

Ally est à son bureau travaillant sur un dossier, Billy entre dans le bureau de Ally.

Billy: Ally ? C'était quoi ce comportement tout à l'heure ? Apparemment notre rupture t'a laissée une certaine amertume,... un vague sentiment de rancoeur, un arrière goût de...
Ally: Non tu te trompes Billy, il me restait plutôt un goût d'espoir. C'est ce qui explique que je... Ca va, ça baigne, je m'y ferais. Je n'ai qu'un léger problème pour gérer et digérer.

Une fille blonde, plutôt jolie arrive.

Georgia (à Billy): Ah voilà où tu te cachais ?
Billy: Georgia ?
Georgia: Tu es prêt ?
Billy: Euh... (ils s'embrassent, Ally fait la tête) oui. Voici Ally McBeal (à Ally qui sourit à nouveau) Ally, ma femme, Georgia.
Georgia (à Ally, souriante): Enchantée de vous connaître.
Ally (souriante): C'est un plaisir.
Billy (à Ally): Georgia travaille pour Goodwin. On a suivi les cours de droit ensemble, c'était ma rédactrice.
Ally (à Georgia): Avocate ?
Georgia: J'ai été poussée (rire). (à Billy) Bon il faudrait songer à y aller, nous avons réservé à 7 heures.
Billy: J'arrive, j'en ai pour une minute.
Georgia: Entendu, ne tarde pas trop. (à Ally) J'espère qu'on se reverra.
Ally: Moi aussi.

Georgia sort du bureau.

Ally (bafouille): Euh... elle .. elle a l'air ... sympa...thique.
Billy: Tiens c'est un mémo. Ca te donnera les grandes lignes de l'analyse d'Air National sous l'angle fiscal.
Ally: Merci.
Billy: Ally, je sais... on se connaît trop toi et moi pour mentir. Tu devais l'espérer obèse et bête.(Ally acquiesce de la tête en riant) Peut être même avec des dents en moins (rire). Bon je dois y aller.
Ally: Non non je ne suis pas d'accord. Donne m'en un peu plus que ça. Je demande un peu plus sinon je serais trop mal, je regrette.
Billy: Oui d'accord. Elle ronfle (AMB fait non de la tête), ses cheveux à la racine ne sont pas aussi clairs.
Ally (les larmes aux yeux): Ca ne me suffit pas. J'ai besoin d'une dernière chose, un petit détail.
Billy: Le gros orteil gauche ? (Ally fait oui de la tête) Un oignon.
Ally (souriante): Ca rassure.

Billy sort du bureau, Ally pleure.

Bar du rez-de-chaussée.

Ally et Renee dansent. Renee rigole. Vonda chante "Tell him".

Ally (narrative): Dès qu'elle sent que je déprime, Renee m'emmène danser. C'est censé me remonter le moral. (parlant de l'homme avec qui elle danse) Regardez-moi ça. S'il faisait la même chose à l'hôpital on le mettrait sous calmant. Je suis très douée pour garder mon sérieux. Renee a plus de mal (on voit Renee rire à gorge déployée). Les jumeaux danseurs, on les adore.

Appartement de Ally McBeal et Renee Radick – La cuisine.

Ally remplit deux mugs de café.

Renee: Si tu ne descends pas Billings, il continuera à peloter tout ce qui bouge.
Ally: Je sais bien mais je me fais l'effet du petit chaperon rouge, je me sens désarmée.

Ally tend un mug à Renee.

Renee: Oui. Raison de plus pour s'accrocher, ne pas se laisser faire. Je t'assure si j'avais la moindre preuve qu'il a influencé la justice, je le ferais jeter en prison immédiatement.

Quelqu'un frappe à la porte. Ally va ouvrir, c'est Georgia. La musique de Psychose retentit.

Ally: Georgia ? Ca .. ça fait longtemps euh ?
Georgia: Je m'en veux, je suis confuse.
Ally: Non. Non non du tout. Il n'y a pas de quoi. Entrez.

Georgia entre, Ally ferme la porte.

Ally (à Renee): Euh.. Renee qui habite avec moi, ça c'est Georgia Thomas.
Renee: Tiens...
Georgia: Enchantée (elles se serrent la main). (à Ally) Est-ce que je peux vous voir en privé ?
Ally: Bien sûr (Renee sort du hall).

Appartement de Ally McBeal et Renee Radick – Le salon.

Ally et Georgia sont assises à chaque extrémité du canapé.

Georgia: Je me sens toute bête d'être venue. Si Billy venait à le savoir (rire). Il a dit que vous vous étiez vu quelque fois en dehors des cours.
Ally: Euh.. oui. Oui on était bons copains. (pense, énervée) Quelques fois ?!?!.
Georgia: J'ai deviné enfin si je puis dire en lisant entre les lignes... Enfin en quelque sorte je vous soupçonne de nourrir des sentiments ambigus envers Billy et ça me met très mal à l'aise. J'avoue que ça me gène beaucoup de venir parler de ça mais... Ma politique c'est de dire ce que je pense franchement sans prendre de gants.
Ally: A vrai dire c'est pas du tout la mienne. (Georgia est refroidie par la remarque) C'était une blague Georgia.
Georgia : Ah.
Ally: Ecoutez, c'est mon meilleur ami. Oui vous vous trompez, il n'y a pas d'amour entre nous. Rien ne s'est jamais passé....
Georgia: J'ai raison. Rien n'est fini pour vous.
Ally: Oh... Là au moins ce sera dit. Ecoutez on s'est vus plus que quelques fois c'est clair. On se voyait. Beaucoup. On sortait ensemble au lycée déjà, en couple. Et ça... ça a continué à Harvard.
Georgia: Alors entre vous c'est.. c'était très fort ?
Ally: On s'aimait oui... fort, très fort.
Georgia: Oui je vois. Et je.. je suppose que.. que tous les deux.. vous et ... vous vous... vous êtes aimés, très fort ?
Ally: Oui.

Georgia se lève, elle a du mal à respirer, elle se dirige vers la cheminée. Ally se lève à son tour.

Ally: Georgia. Georgia, je me sens... Billy est quelqu'un d'honnête et de droit vous le savez bien. Je suis sûre qu'il a fait l'impasse sur moi parce que ce serait trop désagréable pour vous, trop gênant. De toute façon nous deux c'est vraiment passé. Excusez-moi Georgia mais ce sont des paroles que vous devriez entendre de la bouche de...
Georgia: Oui. C'est... c'est... c'est idiot je sais mais quand je vous ai vu tout à l'heure j'ai été transpercée par une vibration exceptionnelle. Mais je.. je m'en veux tellement de.. de me conduire...

Georgia se tourne et tombe sur une photo sur la cheminée, Billy et Ally sur un canapé.

Ally: Oh ce... ça ne veut rien dire, ce n'est qu'une photo de classe. On posait c'est rien.
Georgia: Ne le prenez pas mal mais... Mais je vous hais du fond du coeur. Je vous hais, j'ai honte, j'ai beau m'en défendre mais...
Ally: Non. Il n'y a aucune honte à avoir parce que je... je vous hais de tout coeur moi aussi.
Georgia: C'est vrai ?
Ally: Oui.
Georgia: Vous ne dites pas ça en l'air ?
Ally: Non.

Georgia et Ally rient.

Cabinet Cage / Fish et associés – Bureau de Ally McBeal.

Elaine: Je veux que vous sachiez que le cabinet ne vous a pas tenu rigueur de l'échec de votre prestation, ça arrive à des gens très brillant. Je leur ai aussi rappelé que tout le monde a besoin d'un temps d'adaptation pour un nouvel emploi.
Ally: Je n'ai échoué qu'en première instance, Elaine.
Elaine: Oui, c'est ce que je leur ai dit, justement.

Billy entre. Elaine le déshabille du regard, sourire au lèvre.

Billy (à Ally): Tu es prête ?
Ally: A quoi ?
Billy: A déposer contre Jack Billings.
Ally: Oh. Euh...Oui je suis prête.
Billy: Tu préfères une action ad ex iberdum ou des mesures de rétorsions ? A toi de choisir ça m'est égal.
Ally: C'est exactement pareil, ce que tu veux. Ca, c'est ton rôle !

Ally prend quelques pierres sur son bureau, se lève et s'en va.

Elaine (à Billy): C'est peut-être hormonal, j'appelle son gynéco.

Billy sort du bureau et tombe nez à nez avec Richard.

Richard (à Billy): Ah Billy. C'est le grand jour mon vieux, des impôts réduits à pratiquement rien. Oui (rire)

Elaine sort a sont tour en se frottant à Richard en passant le cadre de la porte.

Elaine: Excusez-moi.

Elaine s'en va.

Cabinet Cage / Fish et associés - La salle de réunion.

Billy: Si je comprends bien vous vous représentez vous-même dans cette affaire ?
Jack: C'est effectivement mon intention. Et que ça vous dépasse, ça je n'y peux rien.
Billy: Alors... je voudrais savoir à quel moment vous avez noté que vous souffriez de troubles compulsifs et obsessionnels.
Jack: Après que votre cliente m'ait traduite en justice, Maître. Oui c'était peu de temps après. J'étais si heurté par l'implication de mon geste de démence, le voir écrit noir sur blanc m'a fait réaliser le besoin urgent de faire appel à un professionnel. Et les médecins ont tous faits le même diagnostique de démence. C'est très éprouvant.
Billy: Ca vous ennuie qu'on arrête d'enregistrer ?

Billy fait signe à la sténo d'arrêter de taper.

Jack: Au contraire. Ca me fera du bien, j'ai besoin de décompresser.
Billy: On n'a plus de témoin, vous êtes content de vous ?
Jack: Ouais un maximum.
Billy: Ai-je l'air intimidé selon vous ?
Jack: A dire vrai vous avez l'air d'un jeune morveux qui fait tout pour cacher qu'il est intimidé. Chapeau mon grand !
Billy: Attendez, vous n'avez encore rien vu de mes talents.
Jack: Il vaudrait mieux parce que les faits sont insuffisants. Je lui ai mis la main aux fesses, et alors où est le mal ? Elle n'a pas l'air d'avoir subi un traumatisme. Le cabinet qui l'emploie la rémunère mieux. Il faut avoir de bonnes raisons pour poursuivre quelqu'un, cher collègue. Pouvoir prouver un dommage. On n'enseigne plus cela dans les écoles de droit ?
Billy: J'ai appris tout ce qu'il y avait à savoir Jack.
Jack: Oh.. Piqué au vif le petit stagiaire. J'excuse votre incompétence par le fait que vous avez été l'amant de votre cliente. Je veux bien croire que cette action ne reflète pas vraiment votre savoir-faire. On peut reprendre l'interrogatoire ?
Billy: Je suis d'accord pour continuer.
Ally: Je souhaite voir consigner dans le dossier que le déposant est un fat arrogant, une espèce de gros porc obscène.

Jack rigole.

Cabinet Cage / Fish et associés - Les toilettes mixtes.


Ally et Billy entrent dans les toilettes. Billy regarde sous chaque porte pour vérifier qu'il n'y a personne.

Billy: Ca ne s'imposait pas.
Ally: Il ne fallait pas rester là sans réagir, à le laisser parader.
Billy: Justement, tu aurais du rester à ta place. Il va dire que tu l'attaques dans un esprit de revanche contraire au droit. Tu lui offres sa défense sur un plateau.
Ally: Je regrette Billy, parfois il faut prouver à l'adversaire que tu es un battant, que tu as quelque chose dans la culotte...
Billy: Un battant qui se contrôle. L'avocat est bon quand il ne s'implique pas, qu'il n'y a pas d'enjeu.
Ally: Oh dans ce cas j'ai fais le bon choix. Tu seras excellent.
Billy: Je te demande pardon ? (rire)
Ally: Oh. Laisse tomber !
Billy : Non. Je veux que tu m'expliques ta remarque.
Ally: Je veux dire que tu as un don pour tout dépassionner. Sans parler de tes omissions Monsieur "C'est à peine si on s'est vu quelques fois au lycée".
Billy: Hein ?
Ally: Gerogia, c'est comme ça que tu lui as raconté notre passé.
Billy: Ecoute, j'ai dis ça autrement je t'assure. J'ai dit qu' on se voyait au lycée.
Ally: Oh que non, Alors ça j'en crois rien !
Billy: C'est possible aussi que Georgia ait déformée ce que j'ai raconté.
Ally: On se voyait c'est la meilleure. Ce sont les mots que tu emploies pour décrire nous deux ?
Billy :Qu'est-ce qu'il fallait que je dise ?
Ally: Tu aurais pu avouer !
Billy: Avouer ?!?!
Ally: Oui.;. oui.. Avouer que tu m'avais aimée. (pause, la tension retombe) Tu étais fou de moi.
Billy : Oui... oui je l'avoue. Je t'aimais tant que parfois quand on ne dormait pas ensemble on gardait le téléphone décroché. Comme ça j'entendais ton souffle. Je t'entendais respirer. Il fallait que je le raconte à Georgia ?
Ally (murmure): Non

Une chasse d'eau retentit, Richard sort d'une cabine de toilettes
.

Billy: Richard.
Richard: Je me laverai les mains tout à l'heure, aucune importance.
Billy: En arrivant j'ai regardé sous toutes les portes. Tu as levé les pieds !
Richard: C'est mon dos qui est un peu fragile au niveau des lombaires. Le chiropracteur m'a conseillé cette position.

Ally s'en va.

Richard (à Ally qui part): Encore heureux que ce soit moi et pas quelqu'un à l'affût de n'importe quel commérage (rire).

Cabinet Cage / Fish et associés – Le hall.

Ally sort des toilettes, Elaine est là à attendre.

Elaine (à Ally): Oh c'est vous qu'il me fallait. La revue nationale juridique sur la trois. Ils font un rapport sur l'érosion du premier amendement. Ils sont au courant de votre échec (rire), vous pourriez leur dire deux mots.
Ally: Je peux vous en dire un à vous !

Richard sorti des toilettes arrive, Elaine s'en va.

Richard: Ally, au sujet de la compagnie aérienne...
Ally: Richard, je ne peux pas participer à la réunion.
Richard : Pourquoi pas ?
Ally: J'ai... j'ai un problème avec les salles de conférence et avec les réunions et... et puis aussi avec les clients.
Richard: Comment un problème ? Quel problème ? Qu'est-ce qu'on me chante ? Il y aurait un problème ?
Ally: Je me sens très mal à l'aise là tout de suite. En danger je perds mes moyens, je fais une sorte de blocage. Je suis au bord de la crise de nerfs. J'ai l'impression que les clients me voient comme une petite fille qu'on doit gronder. Je me sens punie.
Richard: Tu y feras fonction d'oestrogène. Leur conseil est une femme avec des tendances lesbiennes prononcées. Leur numéro deux est un dragueur invétéré. Tu pourrais flirter avec les deux au besoin (rire).
Ally: Tu te fiches de moi ?
Richard: C'est pas méchant. Ca fait marcher les affaires.
Ally: Non mais jusqu'où tu comptes aller comme ça ?
Richard: Quoi ? Qu'est-ce que j'ai fait ?
Ally: Ce que tu as fait ?
Richard: Oui ?
Ally: D'abord tu me fais venir ici pour travailler avec lui. Tu m'envoies devant des juges qui sont de partie pris contre moi et maintenant tu veux me mettre dans une pièce avec des lesbiennes et des maquereaux. Je craque c'est trop moche.

Ally frappe Richard (pas violemment).

Richard: Oh. (surpris par le coup)

Bar du rez-de-chaussée.

Vonda au piano chante. Ally et Renee sont assises à une table.

Ally: C'est sûrement pas une bonne chose que je m'obstine à travailler là-bas.
Renee: Tout à fait d'accord.
Ally: Mais si je m'en vais ça prouvera ma faiblesse.
Renee : Il s'agit uniquement de Billy, c'est ça ? Je sais vous avez vécu une passion merveilleuse mais il faut que tu saches une chose dans ton propre intérêt. C'est un gentil garçon, il est assez beau mec. Vous deux c'était Barbie et Ken mais c'est un ringard, c'est un faible.
Ally: Non, sûrement pas.
Renee : Il y a cinq ans c'était rien qu'un petit avocat débutant et ennuyeux. Il ne pensait qu'à son portefeuille d'actions, sa partie de golf au country club du coin et sa commission de fisc. Il n'avait rien à t'offrir pour te chatouiller l'appétit, qu'un plat de nouilles pas très excitant (AMB rit). Tu mérites mieux que ça. Alors fais moi plaisir, laisse tomber ce type.
Ally: J'essayerais.
Renee: Marché conclus.
Ally: D'accord.

Ally repense à un baiser avec Billy, sous la pluie.

Une rue de Boston - Chemin vers le tribunal.

Ally(narrative): Aujourd'hui ça va être une journée moins pire que les autres, je le sens. Quelques fois je me réveille et je sais d'avance que tout va se passer... moins mal.

Tribunal de Boston – Salle d'audience.

Ally : Il n'est fait aucune suggestion d'obscénité dans l'article. La décision du juge Hopkins ne se fonde pas sur ledroit, elle viole la loi au contraire.
Juge: Savez-vous quel est mon problème, Maître ?
Ally (pensive): Un haleine fétide ?
Procureur: Ce genre de revue publie des histoires scandaleuses pour vendre leur produit. Et si par la suite on leurs enjoint de les modifier et bien on le fait en bas de page 122 en moins de quelques lignes que personne ne voit.
Juge: D'autant qu'avec une action on obtient une compensation matérielle, on ne refait pas une réputation. Pensez-vous que le révérend Kessler se sentirait dédommagé de son préjudice ?
Ally : Ce magazine représente la démocratie (pense: il vend du sexe). C'est vrai il contient des reportages qui paraissent vulgaires mais rien de pire que Fair, Esquire, Vogue (pense: encore du sexe). Et si votre cours est soudain prête à se poser en censeur et garant de l'absence de calomnies, absence d'obscénités, vous devriez dans ce cas avoir l'honnêteté d'admettre que votre façon de juger abolira, restreindra en partie la liberté d'expression en Amérique.
Ally (pensive): C'est drôle comme je peux être persuasive quand je manque de conviction.

Les juges se regardent.

Cabinet Cage / Fish et associés - Le hall.

Ally sort de l'ascenseur et voit Richard emmener Jack dans son bureau l'air enjoué.

Richard (à Jack): Oui tout à fait (rire). Par ici je vous en prie.
Jack: Merci.

Ally interroge EV du regard.

Elaine (à Ally ): Non je ne suis pas au courant.

Cabinet Cage / Fish et associés - Bureau de Richard Fish.

Ally se dirige vers le bureau et ouvre la porte, Richard et Jack rigolent.

Ally (à Richard): C'est quoi ce délire ?
Richard : C'est une réunion privée, Ally.
Ally : Oh non, pas d'accord. Tu le vois en quel honneur ?
Richard : Euh... j'ai offert à cet homme le double de son salaire pour venir travailler ici. Je ne vais pas te le cacher, le cynisme avec lequel il se défend m'a emballé. Il m'a bluffé au fond, il représente ce à quoi je crois. Ses valeurs sont les miennes. Je le sais plus tard tu seras d'accord.
Ally : Comment ça plus tard ? Tu délires ou quoi ?
Richard : Bon réfléchis, c'est le genre d'avocat retord qu'on déteste à affronter. Mais quand on l'a avec soi...
Ally : Je ne veux pas être avec lui. Je préfère partir.
Richard : Attends Ally, tu ne vas pas quitter deux boîtes en si peu de temps. Ca fait plutôt mauvais effet dans le CV (rire). Allez un petit effort, on peut s'arranger.
Jack (à Ally ): Je suis magnanime, je vous pardonne.
Ally (à Richard): Tu ne crois pas que je vais travailler avec un type qui m'a....
Richard (à JB): Il faut me promettre de ne pas vous approcher de trop prêt de ses fesses quoiqu'il arrive.
Jack: C'est promis.

Richard rigole.

Ally (à Richard): Dis, t'es shooté ou quoi ? Richard, il... je ne crois pas que tu réalises le poids que tu te mets sur le dos. Tu es au courant de sa manie, le cabinet sera responsable si il pince un derrière.
Richard: Il ne le fera plus.
Ally: Mais il est malade, il ne peut pas s'en empêcher. Il n'arrive pas à se contrôler.
Richard: La manie c'est un moyen de défense, c'est du pipeau. (à JB) J'ai raison oui ou non ?
Jack: Oui bien sûr mais vous n'avez rien entendu.
Richard: (rire) Ca ne sera pas utile.

Richard ouvre un tiroir et en sort un magnétophone, Ally est tout sourire

Richard: J'ai tout consigné ici sur la cassette.

Richard arrête l'enregistrement.

Richard: Mon offre d'emploi est révoquée, l'action en justice suit son cours. Avec ces aveux inespérés, gagner c'est bien et avec élégance c'est la panacée.

La porte s'ouvre, Billy entre.

Billy: J'ai raté quelque chose ? (rire) Excusez moi du retard. (à Jack) Jack.

Cabinet Cage / Fish et associés - Le hall.

Ally sort de l'ascenseur. Elle est en ligne avec Renne sur son téléphone sans fil. Elle marche en direction de son bureau.

Ally: Ca a marché c'est dingue. Tu imagines, il va devoir transiger, on va pouvoir s'acheter les rideaux qui nous plaisaient. Au fait tu es où là ? Je meure de faim magne-toi.
Renee: J'arrive je suis dans l'ascenseur.

Elaine est au téléphone alors que AMB entre dans son bureau.

Elaine: Oh Ally...

Elaine n'a pas le temps de l'arrêter.

Cabinet Cage / Fish et associés – Bureau de Ally McBeal.

Ally entre dans son bureau ferme la porte se dirige à son bureau et sursaute quand elle voit Georgia assise dans le canapé. La porte s'ouvre, Elaine apparaît.

Elaine (à Ally): Une certaine Georgia Thomas vous attend, je l'ai fais entrer.
Ally (agacée): Je l'ai vue Elaine.

Elaine sort et ferme la porte

Office of Ally McBeal.

Ally is looking through a window. Vonda Shepard sings "Maryland".
During the narrative part we can see images of Ally 8 years old with a guy the same age. Or Ally 13-14 years old with the same guy. (first kiss, first time in a car...)


Ally (narrative): I’m not sure how it all started. Oh it was ‘cause I smelled his bottom. It wasn’t that stupid. We saw dogs do it. That’s how they knew for sure so... (laughs) No we didn’t even smell anything. Oh... it was the kiss. It was too... so... Oh I actually felt my whole body tingle. Or maybe it was when our tongues touched or... No, no it was that first kiss... which was so soft... his lower lip barely touching my top lip. That was magic. The first time wasn’t... I pinched a nerve in my neck. If we could have just stayed broken up... but I just had to follow him to law school. I didn’t even want to be a lawyer. I... I just, hum... maybe I studied to hard. No. No it wasn’t me. It was him. He’s the one who had to transfer to Michigan.

Flashback

Billy: ...Michigan.
Ally: Just like that ?
Billy: Ally, I want to clerk when I get out. If I don’t make law review...
Ally: So you expect me to leave Harvard, give up my place on law review so you...
Billy: I don’t expect it. I wouldn’t even ask it. But...
Ally: So basically, you’re putting your law career between us. Well I choose the law, too. But I choose Boston.

End of flashback

Ally (narrative): So here I am, the victim of my own choices... and I’m just starting.

Credits

Work place - Office of Ally.

Ally is arriving. She stops at the information office waiting for notes for her. Jack Billings comes at the desk.

Ally: Love and low are the same, romantic in concept but the actual practice can give you a yeast infection. But I actually did like my job until one of the senior partners started to like me.

Jack slightly passes his hand on Ally’s buttocks

Ally: I thought it had to be my imagination. I mean, please.

Another time, another place, Jack is doing the same – too close-

Ally: It was never that obvious till one night...

Work place - Library.

Ally on a stepladder reading a book. Jack enters and puts his both hands on Ally’s buttocks.

Ally (to Jack): Hey! Don’t you ever do that again.
Jack: I apologize. I have Epstein-Barr.

Ally drops her book on Jack’s head.

Work place – Office of Mr. Lyne.

Ally (narrative): When I told Mr. Lyne the story he got fired.
Mr Lyne: What ?
Ally: The guy grabbed my buttocks.

Work place – Office of Mr. Lyne.

Jack: What ?
Mr Flyne: You’re fired.
Jack: I’ll sue.

Work place – Conference room.

Ally McBeal, her attorney, Mr. Lyne, Jack Billings and a steno.

Ally (narrative): And he did. He claimed O.C.D. – obsessive compulsive disorder, the sickness being to squeeze butts.

Work place – Office of Mr. Lyne.

Mr Flyne: He filled a claim under the federal disabilities act.
Ally: What are you saying ?
Mr Flyne: Well because of attorney’s fees, punitive and possible treble damages that go with the suit, I’m saying the partner would rather be sued by you.

Work place – Hall.

Ally (narrative): They got their wish. I remembered that "fool for a client" rule so I retained independent counsel, filed a claim and planned to go public. But he didn’t care about it being public. In fact, to help bolster his O.C.D. defense, he started squeezing butts all over, as strategy. To do it in the open, he must have O.C.D. That was the thinking anyway.

Work place – Office of Mr. Lyne.

Ally: It’s a complete pretext... He’s mocking us.
Mr Flyne: I know it’s absurd. This guy’s a master litigator. He knows how to manipulate the facts. We can’t prove it’s a pretext.
Ally: You don’t want to prove it. He’s a rainmaker, you’d rather lose me than him. Tell me I’m wrong.

Work place – In front of the building.

Ally is coming out the building.

Ally (narrative): I quit. I... I... I... I had to quit. I mean if I didn’t have my dignity I had to at least make it look like I did.
Richard Fish: Ally ? Ally McBeal.
Ally: Oh, no.
Richard: I can’t believe, I haven’t seen you forever.
Ally: Richard, how are you ?
Richard: I’m outstanding You look fabulous.
Ally: I know, I just got fired for it.
Richard: What ?
Ally (narrative): Richard and I were classmates. We weren’t close.
Ally (to Richard): There’s this really big fat man. He’s pinching my ass...
Richard: This is perfect. I just started my own practice. You will join us today.
Ally: Excuse me ?
Richard: Yeah, look we’re just up the street. (grabs box) We’ve got these great offices...
Ally (thinking):Working for you ? With your philosophy of law ?

Flashback

Richard: Piles and piles of money. If I help clients the way, that’s great but mainly I’m in this for the big piles. The hit, the big piles.

End of flashback

Ally: And what would I start at ?

Cabinet Cage / Fish & associates – Hall.

Ally (narrative): I don’t understand. I go to law school ‘cause I was so in love with a guy. He leaves me to make law review and now I’m singing up with somebody who... who... who... who started his own firm for the piles ?

Richard is showing the offices to Ally. He’s fast, Ally is a bit behind him. She can’t follow him.

Richard: John Cage is my co-founder, you’ll love him. He’s out today getting his frown lines bo-toxed. Makes rain in his sleep. Look at this office avant-rich. It stinks of money. Over here is your office. This is Elaine Vassal, she’ll be your assistant.
Elaine: I stocked your office supplies and I’ll program your speed dials however you want. Would you like a voice-activated dictaphone ?
Ally: Um... I...
Elaine: You don’t have to decide now. And there’s the Man Made file. I already filed your appearance.
Ally: I beg your pardon ?
Richard: We figure the best way is to jump in. Motion, second session. Suffolk, we represent Man Made magazine. Guy’s seeking prior restraint, your wheelhouse.
Elaine: Judge Hopkins is sitting. He’s tough but fair. Not big on pantsuits for women. This will be fine.
Richard: Hemline’s a little high but who am I to notice ?

A guy is passing by the office.

Richard (to Billy): Hey Billy, come on in for a second, I want you to meet somebody. Ally McBeal, Billy Alan Thomas. Billy was with us at Harvard first year before he transferred.
Billy: We know each other.
Richard: You do ? Oh, my God. Oh, I feel so stupid. You two were...
Billy: She’s working here ?
Richard: Yes. Is that a problem because...?
Billy: No. It’s not to me. (to Ally) Is it to you ?
Ally: Me ? No.(gulps) It’s fine.
Billy: Fine.
Richard: Fine.
Ally: Fine.(uncomfortable) I have to go the bathroom.

Ally leaves.

Elaine: It’s this way.

Cage / Fish & associates – The bathroom.

Ally comes in and go to a washbasin. She stares at her in a mirror.

Ally (thinks): This is not a big deal. It’s okay. It’s not a tragedy. It’s just a funny bounce of the ball, that’s all.

A huge ball falls down on Ally. (it’s a fantasy). Richard comes in.

Richard: Ally. (he inspects under the doors)
Ally: Rich... Richard, Richard I’m in the bathroom.
Richard: Oh well unisex. Studies show it helps employees breed familiarity. So long as they don’t come in to just breed. (laughs) It’s... uh.. Seriously, is working with Billy going to be a problem ? I can’t do anything about it but I’d be happy to sympathize.
Ally: Yeah. Before we get to that, if you don’t object I have this lawsuit against Jack Billings and I have a deposition scheduled for Friday.
Richard: Say no more. You can do it from here. We would be happy to lead the charge.
Ally: Great. Great. So, uh who’s your best litigator ?
Richard: That would be Billy.
Ally: Oh that would figure. Who’s your second best ?
Richard: Ally, this lawsuit, is it more about accounting for yourself or do you want to give it to Billings ? I sense that you’d like to grind up this guy’s head and feed it through his intestines.
Ally: Something like that.
Richard: Then go with Billy. He’s your man.

Richard leaves.

Ally (thinks): Go with Billy. He’s my man.

A flat – The bathroom

Ally is wearing a bra and is actually doing her make-up. Her roommate is at the door – wide opened.

Renée: It’ll kill you, getting up early.
Ally: I don’t have to get up earlier.
Renée: Working with your ex-boyfriend, hair and makeup alone is an extra half hour.
Ally: Renee, I stopped caring 3 years ago.
Renée: That’s why you’re in here changing lip liner and wishing your breasts were bigger.
Ally: Out. Out. Out.

Renée leaves, Ally closes the door.

Ally (thinks): I do wish my breasts were bigger. Not huge, but... less small. They... they could... I’d look good less small.

Ally looks at herself in the mirror seeing her breasts growing until her bra breaks.

Cage / Fish & associates – Hall.

Richard: Ally, there’s no precedent for enjoining an autobiographical article.
Ally: But a minister and a nun ?
Elaine: I color-coded the pleadings, notice, motions and memo. I also know the clerk in second session so I put in a good word.
Ally (thinks): I think Elaine, while telling you what’s been done really only wants you to know she’s the one doing it. People like this, I imagine their heads growing when they speak. (actually EV’s head grows)It could be me. I... I don’t know.
Elaine: I’ll be right back.
Richard: Remember your law review article on Fortune 500’s federal and state taxation ?
Ally: Yeah; I’m still trying to sell the movie rights.
Richard (laughs): Seriously, we’ve got a meeting coming up with counsel for Air National. You could possibly be of help. This is a very big opportunity...
Ally (thinks): Help how ? What does he want me to do ? I know how he lands clients. He either drools with sympathy, makes them feel heard...

Fantasy
Camera is down. It focuses on Richard goes on his client level.


Richard (to a female client): We will take care of this. Yes we will.

End of fantasy

Ally (thinks): Or he just promises whatever to get even with somebody.

Fantasy
Camera is up. It focuses on Richard is the boss, the man who knows how it works.


Richard (to a male client): Let me tell you something. I didn’t become a lawyer because I like the law. The law sucks. It’s boring. But it can also be used as a weapon. You want to bankrupt somebody ? Cost him everything he’s worked for ? Make his wife leave him ? Even cause his kids to cry ? Yeah, we can do that.

End of fantasy


Richard: It’s important they come out believing they’ll pay less taxes. (leaving) Less taxes, reduces, not as much, diminished, abated, less, less than, lower... I’m nothing if not redundant. I also repeat myself.
Billy: Hey.
Ally (gasps): Hey Billy, hi. (gulps) Morning.
Billy: Coffee ?
Ally: Um... (Ally imagines Billy and her in a Jacuzzi-cup of coffee. Her being kissed by him) Sure.

Cage / Fish & associates – Office of Billy Thomas.

Billy: Richard asked me to cover your deposition against Jack Billings.
Ally: Yeah. Yeah It’s a stupid case, I know.
Billy: You want to get him.
Ally: I do.
Billy: And you’re comfortable with me handling it ?
Ally: Sure.
Billy: Okay. You don’t know how many times I almost picked up the phone and call...
Ally: You won’t have to think about that now. We’ll be passing each other in the hallway. So, um... last I heard you were clerking for Souter.
Billy: Yeah. Then I took a job with Steptoe but when Richard started this place it was to tempting to pass up. You know Richard.
Ally (laughs): Yeah. So, you, um... seeing anybody ?
Billy: Actually, I’m married.
Ally: Oh. How wonderful.
Billy: Does that change your feelings about wanting to work here ?
Ally: Do you have kids ?
Billy: No. I... I’m... I’m sorry, you know if it hurts. I know it’d be hard for me the other way around.
Ally: Thank you but you really don’t have to worry. I’m fine.
Billy: Well, believe it or not. I’m actually glad you’re here.
Ally (thinks): Really ?
Billy: Not as an ex-girlfriend but as a lawyer who appreciates a talented addition to the firm.

Ally imagines arrows piercing her heart.

Ally (almost crying): Well, as a lawyer, I guess I better get down to court. I have to go get wet.
Billy: Okay.

Ally has difficulties to open the door.

Ally: See you around.
Billy: Yep.
Ally: Oh... (using her index as a gun)

Billy answers her with his index. Ally gets out and closes the door angry.

A street in Boston.

Ally is on her way to the court.

Ally (narrative): Men are like gum anyway. After you chew, they lose their flavor. I hate his new haircut. I’m glad he’s married. I don’t ever have to think about him. I should be happy. I am happy. I’m feeling good.

Ally bumps into a walker-by.

Walker-by: Sorry.
Ally (angry): Don’t say you’re sorry when you’re not. You didn’t even look up and see who you bumped. What if I was an old lady ? I could’ve fallen down and broken a hip. I could be lying on my back in some H.M.O., my lungs filling up with phlegm till I’m on life support draining my family of every last cent of their inheritance. Don’t say you’re sorry when you’re not (she pushes him at his elbow) (to WB#2 who stopped nearby) You with him ?

They both leave. Ally continues her walk.

Ally (thinks): That probably wasn’t normal behavior.

Court – A courtroom.

Ally McBeal, her client, Reverend Kessler, Attorney Henry Thorton, Judge Raynbsford Hopkins and Bailliff.

Bailiff: Case number 6.0.3.2.0: Reverend Kessler versus Man Made magazine.
Attorney: Good morning, Your Honor. Henry Thornton for the petitioner.
Ally: Ally McBeal for the defendant.
Attorney: Your Honor, Reverend Kessler, today, requests this court issue an injunction for evidence...
Ally (narrative): I always get nervous walking in but as soon as I take my feet, I’m fine. (Flashback with Ally’s father pleading, young Ally staring at him from the bench). My father’s a lawyer. I spent a lot of time sitting in a courtroom watching him, listening to him, studying him.
Attorney: ... show a disregard for the truth.
Ally: What he’s asking for is censorship. There’s no other word for it.
Attorney: My client is an Episcopalian minister. He’s depicted as a sex-crazed depraved pervert.
Ally: One of the byproducts of living in a free country with a free and rigorous press...
Judge: Stop.
Ally (thinks): Uh oh.
Judge: I’m not going to have you stand before me saluting the flag. This piece of filth has nothing to do with democracy. (grabbing an issue of the magazine).
Ally (walking from her bench to Judge) : Are you able to quantify filth, Your Honor ? Because The Supreme Court so far has not been able to.
Judge: Did your client takes step to verify this nun’s version of events ?
Ally (thinks): Oh God he cares about the facts. (looking at her client sighing yes)
Judge: Interview the minister ? Did you get his account ?

Ally’s client sighs no.

Ally: Um... no.
Judge: I’m shocked. Well, uh, Ms. McBeal, as a matter of law, you’re a hundred percent correct. (AMB smiles) The magazine has every constitutional right to publish the article. But I’m enjoining them from doing so anyway.
Ally: What ?
Judge: Go to appeals. You’ll no doubt get it overturned. It’ll cost you a little time and money. And that’s what this is really about. Money. Selling. Well, let’s see how bad you want it. Petitioner’s motion for injunction granted. (Judge slams his hammer).

A street in Boston.

Ally is on her way back to the office.

Ally (thinking): I had the founding fathers on my side. I mean, the Constitution, public policy and the case couldn’t be lost and... and I’ve lost it..... And Billy’s married.

Ally bumps into a walker-by (her movement that time) and do not excuse but pushes him a bit more.

Cage / Fish & associates – Hall.

Richard: I’m not going to pretend. Ally, I am feeling some shock.
Ally: I thought I argued well. The judge just seemed to have an agenda contrary to law.
Elaine (head growing): I filed the appeal and brought up all of our First Amendment briefs. This will head start you on your memorandum. I also clipped the hornbook pages on prior restraint.
Ally: Thank you, Elaine.
Richard: I still don’t understand. You had the constitution totally on your side.
Billy: All right, look, it serves no purpose to second-guess. I’m sure Ally did her best.
Ally: Don’t you stick up for me.
Billy: Excuse me ?
Ally: I don’t need you sticking up for me.
Billy: I’m not sticking up.
Ally: You’re sticking up.
Richard: Bygones people. Look, we’ve got a big meeting. with Air National’s counsel tomorrow on this rebate case. Let’s focus on that. (to Ally) Can you brush up on your tax law ?

Billy leaves.

Ally: I’ll be brushed.

Richard leaves. Ally leaves the other way. Elaine stays here, in the middle of the place.

Elaine (to Ally): Whatever you need.

Cage / Fish & associates – Office of Ally McBeal.

It’s dark outside. Ally is at her office, dealing with paper-work. Billy comes in.

Billy: Ally. What the hell was that back there ? Obviously our breakup has left you with some residual... feelings. Angry feelings.
Ally: No, actually, Billy, the residual feeling was hope and that’s why I... I... I... (laughing) I’m.. I’m fine, Billy. I... I just have a slight problem adjusting to change.

A woman comes in.

Georgia: Here you are.
Billy: Georgia.
Georgia: You ready ?
Billy: Hi. Uh.. yeah.

Billy and Georgia kiss each other. Georgia is Billy’s wife. Ally is shocked.

Billy: (to Georgia) This is Ally McBeal. (to Ally) Ally, my wife, Georgia.

Ally stands up. They shake hands.

Georgia: Hi, nice to meet you.
Ally: It’s a pleasure.
Billy: Georgia works over at Goodwin. We met in law school. She was my editor.
Ally (to Georgia): You’re a lawyer ?
Georgia: Don’t ask me why. (to Billy) Well, we really should go. We have reservations at 7.
Billy: Okay, I just need two seconds.
Georgia: Okay, I’ll hold the elevator. (to Ally) Nice meeting you, Ally.
Ally: You too.

Georgia leaves.

Ally: She... she... uh, she seems nice.
Billy (uncomfortable): This is a memo outlining the tax analysis done on Air National. (Billy gives a file to Ally)
Ally: Thanks.
Billy: Ally, look we’ve known each other too well to pretend that... You were hoping she was fat and stupid (AMB smiles and sighs yes). Maybe missing a couple of teeth.
Ally: Mm-hmm.

They both look their feet.

Billy: I should go.
Ally: You know, Billy you got to give me something more. You got to give something more than that. You can’t just leave me like that.
Billy: All right. She snores (Ally sighs no) and the roots aren’t quite so blond, okay ?
Ally (almost crying): No, no. Something more. I need... I need one more thing.
Billy: Left little toe ? (Ally sighs yes) Bunion.

Ally seems to feel better. A smile is coming but eyes are still wet.

Ally: Thank you.

Billy leaves, Ally cries.

A bar in Boston.

Vonda Shepard sings "Tell him". Ally is dancing with a guy. Renée is dancing with another one.

Ally (narrative): Whenever I’m depressed Renee makes me go dancing. I guess to cheer me up. Look at this guy [the one she dances with] If he did that in a hospital, they’d sedate him. I’m pretty good at not laughing. Renee is less good (RR’s laughing out loud). The dancing twins, we love them.

Ally and Renee flat.

Ally and Renée are in the kitchen part. Ally is dealing with the coffee preparing 2 cups.

Renee: If you don’t get Billings he’s going to keep doing this to other women.
Ally: I know, Renee, but let’s face it. I’m a little girl playing in an old boys’ club.
Renee: All the more reason not to back down. I’ll tell you this... If I could prove that they influenced that judge I’d file the criminal charges myself.

Someone knocks at the door. Renee and Ally seems surprised (unexpected coming). Ally goes to the door and opens it. Georgia is at the door. We can hear Theme from Psycho playing.

Ally: Georgia. Uh... long time.
Georgia: I’m so sorry to intrude.
Ally: No, no, no. That’s okay. Come on in.

Georgia enters, Ally closes the door.

Ally: Uh, this is Renee, my roommate. (to Renee) This is Georgia Thomas.
Renee: Hi.
Georgia: Good to meet you. (to Ally, uncomfortable) Can I... speak to you in private ?
Ally: Sure.

Renee leaves the place. A bit later, Ally and Georgia are both sat on the couch in front of the chimney. Fire is off. Ally and Georgia are as far away from each other as it is possible.

Georgia: I feel so stupid for coming here. If Billy even knew... He said you two actually went on a few dates in high school.
Ally: Um... yeah. Yeah, we... we were buds. (thinks angrily) a few dates ?
Georgia: Reading between the lines I... I get the idea that you might still harbor some feelings toward Billy and that makes me uncomfortable. I feel embarrassed even.. even to be saying this but my policy is... is just to be truthful about things.
Ally: Oh well I have no such policy. (Georgia doesn’t react in any way). That was a joke.
Georgia: Oh.
Ally: Georgia, I’m... I’m not... I mean, you don’t have to worry. I mean, nothing is going to happen between...
Georgia: You do still have feelings.
Ally (scraping her neck, obviously uncomfortable): Oh, uh... listen, um... it was more than a few dates. We were... more. We were exclusive in high school... and... then again at Harvard.
Georgia: You... you two were in love ?
Ally: We were in... volved.
Georgia (sighs): So, uh... I suppose that you... you know... that... made... love.
Ally: Ye...

Georgia stands up trying to find breath.

Ally (standing up): Georgia, Georgia... I am... Billy is an honest guy. (Georgia goes toward the chimney). I mean, we both know that, and I am sure... that he downplayed our past because he knew that it would make you uncomfortable (Georgia sighs) and it really is the past. I’m sorry, but isn’t it something that you should hear from him ?
Georgia: Yeah. I just, uh... In your office today I... I picked up a vibe I’ve never felt before. I am so embarrassed to be acting... (Georgia eyes fall by a picture on the chimney. Billy and Ally together on a couch).
Ally (tempting to explain it): Th.. th... th... that’s just a memento.
Georgia: I’m sorry, but I... I really hate you. I’m ashamed to admit it.
Ally: No. No. It...It...It’s okay, because I, um... I really hate you, too.
Georgia: Really ?
Ally: Yeah.
Georgia: You’re not just saying it ?
Ally: No.

Ally and Georgia are giggling nervously.

Cage / Fish & associates – Office of Ally McBeal.

Elaine: I just wanted you to know that the partners aren’t casting any negative assumptions. Losing is something that happens to everyone. I also reminded them it’s a difficult time when people change jobs.
Ally: I only lost one motion, Elaine.
Elaine: That’s what I told them.

Billy comes in.

Billy (to Ally): You ready ?
Ally: For what ?
Billy: The depo. Jack Billings.
Ally: Oh. Uh yeah, I’m ready. Do you want to make this more about discovery or retaliation ‘cause I cans take it either way. (Elaine is starring at Billy a passionate way).
Ally (angry): Fine. Whatever. Let’s go.

Billy and Elaine are surprised. Ally leaves.

Elaine (to Billy): I’m trying to get some information on her cycle.

Billy leaves when Richard comes in.

Richard (to Billy): Less taxes, Billy, not as much, reduced, deminimus.
Billy: Yeah.

Elaine comes out going quite close to Richard in her way out. She obviously did it on purpose. She is smiling.

Elaine (to Richard): Excuse me.

Cage / Fish & Associates – Conference room.

Billy: So I’m to understand you’re representing yourself in this matter.
Jack: That’s what I’m doing. Whether or not you’re to understand it... is anybody’s guess.
Billy: Sir, when did you first become aware that you suffered from a compulsive disorder ?
Jack: Right around the time she sued me. I think it was just after. I was so jarred by the implications of what I had done. Seeing it in print, I just had to seek professional help. And my doctors - of which there are many - diagnosed me. It still hurts.
Billy: Can we go off the record for a second ?
Jack: Certainly. It would allow me to compose myself.
Billy: We’re off. You having fun ?
Jack: Yeah. I’m having a ball.
Billy: Do I look intimidated to you ?
Jack: As a matter of fact, you look like a young squirt who’s trying his best not to look intimidated. I’m impressed.
Billy: Good, ‘cause I get even better.
Jack: I would hope. ‘Cause you can’t win with the facts. So I grabbed her. Where’s the harm ? She doesn’t look emotionally wrought. The job she has now pays her more money. You can‘t just sue somebody for being wrong, Counsel. You have to show damages. Do they not teach that in law school these days ?
Billy (angry): I was taught very well, Jack.
Jack: Oh, big Supreme Court clerk. I’ll assume you’re blinded by the fact that you once slept with your client and that this isn’t the true reflection of your professional talent. Shall we go back on the record now ?
Billy: Let’s. Back on.
Ally: Uh, let the record reflect that the deponent is a fat, arrogant, overweight, bald pig.
Jack: Ooh.

Cage / Fish & Associates – Unisex.

Billy and Ally comes in.

Billy: That wasn’t helpful.
Ally: Well, I wasn’t about to just sit there and let him ooze like that.

Billy looks under the doors, no feet.

Billy: Well you should have sat quiet. He’ll argue that your claim was retaliatory and you just gave him a little negative sound bite.
Ally: Sometimes you have to prove you’re a fighter. You’re not just some...
Billy: A fighter in control. A lawyer stays at his best when he’s dispassionate.
Ally: Oh well in that case, I’m in good hands here.
Billy: I beg your pardon ?
Ally: Oh, forget it.
Billy: No. I want to know what you meant by that.
Ally: I mean that you have a gift for dispassion not to mention downplaying Mr. "A couple of dates in high school". Georgia told me how you characterized our past.
Billy: I didn’t say a couple of dates.
Ally: Yes, you did.
Billy: No I didn’t. I said we dated. Maybe Georgia told a couple of dates
Ally (angry): "We dated", that’s how you put it ? You should have told her the truth.
Billy (angry): The truth ?
Ally (angry): Yes, the truth. That you loved me. You...You loved me.
Billy: Yeah. That’s the truth. So much that sometimes, when we were apart, we used to keep an open phone line at night so while sleeping I could listen to you breathe. Is that what I should have told to Georgia ?

Ally is confusing. We can hear a toilet flushing. Ally and Billy are surprise and look in stalls direction. Richard comes out from one.

Billy: Richard.
Richard: I can wash my hands later. That’s okay.
Billy: I looked under those stalls. You had your feet up.
Richard: Oh, I’ve got an L-5 disk problem. My chiropractor advised that I sit that way. (Ally leaves, Richard talks louder) Hey lucky it was me and not somebody who’s at all interested in other people’s lives.

Cage / Fish & Associates – Unisex door.

Ally comes out, Elaine is waiting for her.

Elaine: I’ve got the National Air Journal on three. They’re doing a piece of the erosion of the First Amendment and they heard about your big loss. Would you be interested in giving them a quote ?
Ally: Could I give it to you ?

Richard arrives at them. Elaine leaves.

Richard: Ally, about that airline case...
Ally: I can’t do that meeting.
Richard: Waht ? Why not ?
Ally: I... I have a problem in conference room, meetings and ... meeting with clients.
Richard: Problem ? What problem ? What’s this I’m hearing about a problem ?
Ally: I just get insecure. I don’t know. Whenever I’m in a conference room meeting I just... shrink. I feel like the clients look at me like I’m a little girl and I feel puny.
Richard: You’ll be there as estrogen. Their lead counsel’s a woman who bats from the other side and the other guy’s a bit of a wolf. I was hoping you could flirt with them both (laughs).
Ally (not kidding): I beg your pardon ?
Richard: Teamwork. It’s what makes us.
Ally: No, no. You can’t do this to me.
Richard: What ? Do what ?
Ally: "Do what ?"
Richard: Yeah Do what ?
Ally: Do what ? Bring me in here to work next to him, make me argue cases when the judge is biased against me and then put me in a room to smile at lesbians. It’s too much (She fists his elbow)

Ally leaves.

A bar in Boston – A table.

Vonda Shepard at the piano is singing "Drown in my own tears". Ally and Renee are sat drinking some wine

Ally: It’s probably just stupid for me to work there.
Renee: So leave, Ally.
Ally: I can’t leave, Renee. That would make me look weak.
Renee: This is all about Billy, okay ? I know there was something special between you two but I’m going to say this for your own good. He’s a nice guy, cute little bangs. You two were like Barbie and Ken. He’s a wimp.
Ally: He’s not a wimp.
Renee: Five years from now he’s nothing but one of those boring little lawyers looking over his stock portfolio playing golf at a country club with nothing left to offer you at the end of the day but a sad, limp, little piece of fettuccini and you can do better.

During this talk Ally passes from sadness to smile then to laughs.

Renee: So top being in love with him.
Ally: Okay.
Renee: Deal ?
Ally: Deal.

Vonda song lyrics reminds Ally moments from her past life with Billy. Kisses under the rain.

A street in Boston leading to court.

Ally is walking, going to the court.

Ally (narrative): Today is gonna be a less bad day. I can feel it. Sometimes I wake up and I just know everything’s gonna be... less bad.

Court – Courtroom.

Ally is appealing her case for Man Made magazine.

Ally: There is no suggestion of obscenity here. Judge Hopkins’ ruling not only has no basis in law, it violates it.
Judge: You know what my problem is ?
Ally (thinking): The comb-over ?
Judge: These magazines print the outrageous move their product then if the story later stands to be corrected well, that happens on page 42, months later, in a foot note.
Lawyer: Moreover, a libel claim’s only about money. It can’t restore reputation. Would Reverend Kessler truly have a legal remedy here ?
Ally: (out loud) This magazine represents democracy. (in her head) They sell sex. (out loud) It may contain material that might seem vulgar but so does Vanity Faire, Esquire, Vogue... (in her head) more sex. (out loud) And if this court is suddenly prepared to be the guardian of content, absent libel, absent obscenity then you should at least have the integrity and honesty to admit that your ruling abolishes, certainly in part, the notion of free press in America.

Judges are looking at each other.

Ally (narrative): Sometimes I’m more persuasive when I lack conviction.

Cage / Fish & associates – Hall.

Ally comes out the elevator and sees Richard in a conversation with Jack. Both smiling.

Richard (to Jack): Come on in.

Richard and Jack come into the office of Richard. Ally looks at Elaine seeking for answers. She has none. So Ally goes to the office where they came in.

Cage / Fish & associates – Office of Richard Fish.

As Ally comes in Richard and Jack are laughing. Richard is sat on his desk, Jack is confortably installed in an armchair.

Ally (to Richard): What’s going on ?
Richard: Uh, this is private, Ally.
Ally (angry): Oh no Richard. (She slams the door after coming in) What’s going on ?
Richard: Uh, I just offered to double this man’s salary if he’d come to work here. Let’s face it. Coming up with that O.C.D defense being so brazen about it, he sort of represents everything I stand for. In time I know you’ll agree.
Ally: "In time" ? Are.. are you serious ?

Richard stands up from the desk and goes towards Ally taking her a bit away from Jack.

Richard: This is the kind of lawyer you hate when he’s on the other side but when he is on your side...
Ally: I won’t be on his side. I quit.
Richard: You can’t quit two law firms in one week. It’ll leave a reek on the résumé.

Richard goes back to Jack.

Richard (to both): Let’s work this out.
Jack (to Ally): I can forgive.
Ally (to Richard): You expect me to work with a man...
Richard (to Jack): Promise you won’t go near her buttocks even during holidays.
Jack: I promise.
Ally (to Richard): Are you on drugs ? Richard, he... You realize the hook you’re putting yourself on. You have knowledge of what he does. That makes you and the firm liable if he does it again.
Richard: He says he won’t.
Ally (angry): Yeah but he can’t help himself, remember. He can’t control it. It’s a sickness.
Richard: He made the O.C.D. thing up. (to Jack) I mean you did, didn’t you.
Jack: Completely, but you didn’t hear that.
Richard: I didn’t have to. Got it right here. (Richard picks up a tape-recorder from one of his drawer) on tape.

Jack is surprised. Ally doesn’t seem.

Richard (to Jack): The offer of employment is revoked. The lawsuit continues on with this lovely little admission. It’s not just winning, it’s winning ugly that matters.

Billy comes in. He obviously knows what happened here.

Billy: Sorry, I’m late. Did I miss anything ? (to Jack) Jack ?

Cage / Fish & associates – Hall.

Later, Ally is on the phone (cell-phone) with Renne. Ally is walking from Richard’s office to her own.

Ally: It actually worked, Renee. He’s going to have to settle. Maybe we can get those new drapes. How far away are you ? I’m starved.
Renee (on phone): I’m on the elevator.

Ally hangs up as she passes in front of Elaine’s office. Elaine is on the phone.

Elaine (to Ally): Oh, Ally...

Ally didn’t hear her call.

Cage / Fish & associates – Office of Ally McBeal.

Ally comes in. When she arrives at her desk she sees Georgia sat on the couch in a dark corner of the room. It surprises her. Elaine comes in.

Elaine: You have a Georgia Thomas waiting in your office.
Ally: Thank you, Elaine.

Elaine closes the door letting Georgia and Ally alone in the office.

Georgia: Did you really have to tell Billy I came to your apartment ?
Ally: Well, I... I told him in a upbeat way.
Georgia: Look, it was wrong for me to come. (Georgia stands up and goes to Ally’s desk) All I was trying to say was.. well, I was admitting a difficulty, you working here. I’m sure it’ll get easier with time.
Ally (smiling): Yeah. How much time, do you think ?

We can here Renee’s voice from behind the door.

Renee (to Elaine): I don’t care. Nothing’s private for me.

Renee comes in followed by Elaine.
Elaine (to Ally): Your lunch date has arrived.
Renee (to Georgia): I hope you haven’t barged in here to be nice again.
Ally (laughing): Georgia, you... you remember Renee.
Georgia: Yes. (to Renee) Hi.
Renee: Nevermind "hi". I know what you’re up to. You think by striking up a friendship with Ally it’ll serve as some kind of prophylactic to stop her from doing hokey pokey again with Billy.
Georgia: I beg your pardon ?

Richard comes in. Elaine is standing up at the door wide opened.

Richard (to all): What’s going on ? It certainly sounds good.
Renee (to Georgia): Tell him.
Georgia: No you tell him, you seem to have it figured out.
Elaine (to Richard): I’ll tell. Georgia is upset with Ally for telling Billy that she showed up at her apartment. Ally is upset with Billy for denying their past and Renee seems to be angry that Georgia is being friendly with Ally as a prophylactic. I haven’t had time to suss it all out.

Billy comes in.

Billy: What’s this ?
Elaine (to Richard): And now Billy’s upset...
Ally (angry): Quiet, quiet.
Billy: Elaine !
Richard: There’s personal stuff. Let’s just all take our lunch breaks and keep it prospective and think about this after lunch. There’ll be clients in our conference room. What we all need to remember is less taxes. Not as much, less than, reduced. lower, less...
Elaine: Taxes.
Richard: T.. Taxes.
Georgia (to Ally): I’m sorry.
Renee: Right.
Ally: Renee.
Renee: What ?
Richard: Bygones.

Richard, Elaine, Georgia and Billy leaves Ally’s office.

Cage / Fish & associates – Conference room.

Billy: Obviously you can have it in any jurisdiction you choose.
AN#1: Exactly. So why choose to bring it in a state known as "Taxachusetts" ?
Billy: It’s my feeling that we exploit that mind-set. Massachusetts, and particularly Boston, is very sensitive to being labeled the tax capital of the country. This is a state that proposed taxing professional athletes pro rata for the...
Ally (thinking): Why does he have to be so cute ?
Billy: They’re still feeling the backlash from that.
AN#2: Yes, but even assuming the state wants to change its image, under the code, we owe the taxes we owe. We need to go in with something more than "it’s too much"...
Ally: We could argue selective enforcement. Saying it’s tantamount to discrimination.
AN#1: Discrimination ?
Ally (shrank in her armchair): The I.R.S. goes after the airlines because of the money involved. It isn’t random. By admission, the airline industry is singled out. That’s a form of de facto discrimination.

The camera shows expression of 4 persons in the room. Billy got the point, Richard is thinking a lot, he didn’t get it, AN#1 and AN#2 are intrigued.

Cage / Fish & Associates – Office of Richard Fish.

Richard is opening a bottle of champagne.

Richard: Yes ! You were both fantastic.

Ally and Billy are laughing. As Richard talks, he fills glasses of champagne.

Richard: I mean it, you were fantastic. I can tell you, speaking as an attorney, I did not follow anything that you said. (Ally laughs out loud, so Billy does) No, I didn’t but that doesn’t matter because they did. And that is what matters because they pay the bills. (Richard is finishing serving his glass) Here is to a very big account.

Richard, Ally and Billy are drinking.

Billy: And, uh, since we have the glasses out we should welcome with a toast our new associate who, in two days, has argued and won her case before the appeals court and helped land the client we’re celebrating having landed.
Richard: To Ally.

Richard and Ally clink glasses (Richard moves).

Billy: To Ally.

Ally and Billy clink glasses. A long silent comes, Ally is starring at Billy.

Ally (uncomfortable): Um, I got to go.

Ally leaves.

Cage / Fish & associates – Office of Ally McBeal

Ally is at the window looking through it, crying. (the scene follows the first one, before credits). Billy comes in.

Billy: Ally.

Ally gasps. She turns around to Billy. Billy closes the door.

Billy: This isn’t going to work... is it ?
Ally: Um...you could be right. Maybe you should leave.
Billy: Me ?
Ally: I like this firm.
Billy: So do I. I came all the way from Michigan...
Ally (in tears): Well, if you hadn’t gone to Michigan in the first place...

Ally turns around to the window for a couple of seconds then turns back to Billy.

Ally: So I still love you. I’m not afraid to admit it.
Billy: I still love you, but I love the woman I’m married to.
Ally: Billy, I am not looking to go down that road again. I am just admitting a difficulty. It’ll get easier in time.
Billy: Yeah. How much time, do you think ?
Ally: I, um... have some work I got to do. (she goes behind her desk and puts her hands on files)
Billy: Okay, well.. see you tomorrow ?
Ally: Yep. Tomorrow.
Billy: Night.
Ally: Good night

Billy leaves, Ally wait a second then goes to the door and closes it. Then she bumps her head repetitively to the door.

Ally: (bumps her head) I have my health. (bumps again) I have my health (once again) I have my health.

Cage / Fish & associates – Elevator.

The elevator opens, Ally comes in and press the button. As door closes, Richard comes in and avoid from being touched by the door in a "acrobatic" move.

Richard: Hey. Tough day ?
Ally: Well tough first week, I guess.
Richard: Ally, you know, it’s really none of my business, but well, as senior partner I think I’m entitled to be avuncular now and then. Love, you know you can’t bank on it. It’s an unsafe bridge. The only thing you can really take to the bank.. money.
Ally: "Piles".
Richard: Make enough money, everything else will follow. Quote me. That’s a Fishism.
Ally: Got it.

The door opens, Richard gets out, Ally does too.

A street in Boston.

Vonda sings "Neighborhood". Ally is on her way walking to her flat. She is thinking about past memories with Billy. First kiss together, first time together, in his arms, the graduation together, Harvard together, doing the fools under the rain together.

Ally (narrative): The real truth is I probably don’t want to be too happy or content because, then what ? I.. I actually like the quest, the search. That’s the fun. The... the more lost you are, the more you have to look forward to. What do you know ? I’m having a great time, and.. and I don’t even know it.


Ending credits.

Kikavu ?

Au total, 40 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Constgnan 
17.02.2021 vers 21h

dicktanton 
15.02.2021 vers 16h

Elisea2017 
26.08.2020 vers 11h

parenthese 
02.05.2020 vers 12h

LinoaSmile 
16.05.2018 vers 12h

Emmalyne 
02.12.2017 vers 21h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

bloom74  (04.02.2018 à 21:10)

Il n'est pas possible de visionner d'épisode en passant par hypno. Ceci est valable pour toutes les séries présentes sur le site. Je te propose de diriger soit vers les plateformes de vidéos à la demande ou autre.

perso j'ai opté pour les saisons en dvd, mais je pense que la série est facilement trouvable sur le net.

 

odessa77  (04.02.2018 à 20:56)

Bonsoir,

Je viens de m'inscrire et je voulais savoir comment regarder les episodes de ally mcbeal.

J'ai cliqué sur episode mais aucun lien pour visionner la vidéo ?

Merci de m'aider.

Bonne soirée

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Julia77 
Lilis012 
polly 
stephe 
Activité récente
Actualités
Alternative Awards 2021 | Ally en compétition pour L'avocat qu'on veut pour nous défendre !

Alternative Awards 2021 | Ally en compétition pour L'avocat qu'on veut pour nous défendre !
La citadelle vit actuellement au rythme des  Alternative Awards 2021. Et Ally McBeal vient d'entrer...

Ally McBeal de retour sur TMC tous les jours à 11h55

Ally McBeal de retour sur TMC tous les jours à 11h55
Depuis le lundi 4 janvier, la série est rediffusée tous les jours sur la chaîne TMC à...

Ally dans la course sur The X-Files !

Ally dans la course sur The X-Files !
Ally va devoir défendre son titre d'avocate si elle souhaite intégrer le prestigieux Service des...

Sondage sur Karen Sisco

Sondage sur Karen Sisco
Sur une idée de Elyxir, le quartier Karen Sisco vous propose un nouveau sondage et Ally McBeal fait...

Bobby Cannavale dans Once Upon a Time in Staten Island

Bobby Cannavale dans Once Upon a Time in Staten Island
Bobby Cannavale apparaîtra dans le drame Once Upon a Time in Staten Island réalisé et écrit...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

chrismaz66, 24.03.2024 à 17:40

Bonsoir, nouvelle PDM/Survivor Illustré chez Torchwood, dédié aux épisodes audios, venez voter, merci !

Locksley, 25.03.2024 à 20:10

Pas beaucoup de promo... Et si vous en profitiez pour commenter les news ou pour faire vivre les topics ? Bonne soirée sur la citadelle !

choup37, Avant-hier à 10:09

La bande-annonce de la nouvelle saison de Doctor Who est sortie! Nouvelle saison, nouveau docteur, nouvelle compagne, venez les découvrir

Sas1608, Hier à 18:25

Pour les 20 ans de la série, le quartier de Desperate Housewives change de design ! Venez voir ça !

mnoandco, Aujourd'hui à 19:49

Nouveau design sur Discovery of Witches, n'hésitez pas un faire un p'tit détour même sans connaître la série.

Viens chatter !